حقایق اساسی که باید درباره بیت کوین بدانید

حقایق اساسی که باید درباره بیت کوین بدانید

بیت کوین چیست؟

مبانی بیتکوین

بیت کوین نوعی “ارز” دیجیتالی است که در رایانه بصورت الکترونیکی ایجاد و نگهداری می شود. بیت کوین پولهای کاغذی مانند دلار ، یورو ، پوند و… در اختیار بانکهای مرکزی یا مقامات پولی نیست. بیت کوین اولین نمونه از رمزنگاری است که توسط مردم و مشاغل سراسر دنیا با استفاده از نرم افزار رایانه ای پیشرفته تولید می شود و مشکلات ریاضی را حل می کند.

اولین بار فردی به نام ساتوشی ناکاتومو بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت بر اساس ریاضیات پیشنهاد داد. بیت کوین روشی برای پرداخت یا انتقال ارزش است که مستقل از مقامات دولتی مانند بانکهای مرکزی است که به طور سنتی عرضه پول و در دسترس بودن ارز در بازار جهانی را کنترل می کنند. از بسیاری جهات ، بیت کوین یک وسیله تبادل جهانی است. نقل و انتقالات بلافاصله از طریق رایانه و با هزینه کم تراکنش انجام می شود. بیت کوین از طریق سیستم سنتی بانکی جریان نمی یابد؛ بلکه از یک کیف پول رایانه به دیگری جریان می یابد.
بیت کوین را نمی توان در جیب یا کیف پول مانند ارز نگه داشت. این صرفاً یک وسیله تبادل مبتنی بر رایانه است.
بیت کوین یک دارایی ثابت است به طوری که فقط در کل ۲۱ میلیون سکه وجود دارد. حل مشکلات ریاضی پیشرفته منجر به استخراج بیت کوین می شود. با این حال ، بیت کوین قابل تقسیم است بنابراین پتانسیل رشد برای رسانه مبادله نامحدود است. یکی از جالب ترین اختراعاتی که در کنار بیت کوین به وجود آمده است blockchain یا فناوری ledger توزیع شده (DLT) است. DLT در مورد عملیات سنتی و اصلاحات تسویه حساب برای مشاغل مالی و همچنین سایر صنایع از پتانسیل های شگفت انگیزی برخوردار است. DLT مالکیت را ردیابی می کند و امکان انتقال فوری و کارآمد بیت کوین را فراهم می کند.

بیت کوین چندین ویژگی دارد که آن را از ارزهای سنتی به عنوان وسیله مبادله ای جهانی کنار می گذارد. بانکهای مرکزی یا مقامات پولی تعداد بیت کوین ها را کنترل نمی کنند. این امر به صورت غیر متمرکز و جهانی شده است. هرکسی که دارای رایانه باشد می تواند یک آدرس بیت کوین را تنظیم کند تا در عرض چند ثانیه بیت کوین را دریافت یا انتقال دهد. بیت کوین شبه ناشناس است؛ cryptocurrency به کاربران امکان می دهد چندین آدرس را حفظ کنند و تنظیم آدرس نیاز به اطلاعات شخصی ندارد. فناوری DLT باعث می شود بیت کوین کاملاً شفاف باشد. این جزئیات را با آدرس مربوط به هر معامله ای که همیشه اتفاق می افتد ، ذخیره می کند.

نقل و انتقالات بیت کوین فوری است و پس از انجام، نهایی می شوند. در عین حال ، هزینه های محدودی نیز وجود دارد و نقل و انتقالات بین المللی و داخلی مشمول نرخ ارز خارجی و هزینه های انتقال نمی شوند. در مورد بیت کوین هیچ مرزی وجود ندارد.

آیا بیت کوین ارز است؟

بحث پیرامون اینکه آیا بیت کوین ارز است یا نه ، زیاد است. دیکشنری Merriam-Webster ارز را به این شرح تعریف می کند:
گردش به عنوان واسطه مبادله ای استفاده عمومی ،
پذیرش یا شیوع کیفیت یا وضعیت حضور چیزی (مانند سکه ، اسکناس خزانه و اسکناس) که به عنوان واسطه مبادله در گردش است
پول کاغذ در گردش
رسانه ای از بیان کلامی یا روشنفکرانه
تعریف رسمی ارز ممکن است شما را در مورد اینکه بیت کوین یک ارز یا چیز دیگری باشد ، گیج کند. از این گذشته ، مطمئناً برخی از مشخصات موجود در تعریف را برآورده می کند ، اما سایر موارد را در بر نمی گیرد.
در سپتامبر سال ۲۰۱۵ ، کمیسیون معاملات کالا معاملات آتی (CFTC) در ایالات متحده رسماً بیت کوین را به عنوان یک کالا تعیین کرد.

آیا بیت کوین یک کالا است؟

تعیین CFTC به عنوان پاسخی برای مبادله بیت کوین است که قراردادهای مشتق یا گزینه هایی را برای ارزش cryptocurrency ارائه می داد. با این حال ، بیت کوین یکی از این دارایی ها است که کاملاً در هیچ تعریفی و درک تاریخی از پول و کالای موجود چه چیزی مناسب نیست و برهان استوار است. در طول تاریخ ، بسیاری از کالاها و حتی برخی محصولات تولیدی به عنوان ارز خدمت کرده اند. احتمالاً بهترین نمونه ها طلا و نقره است. طلا و نقره نه تنها به عنوان یک مبادله یا ارز برای هزاران سال مورد استفاده قرار نمی گرفت ، بلکه تا همین اواخر به بسیاری از ارزهای کاغذی در سراسر جهان پشت می کردند. بانکهای مرکزی و مقامات پولی در سراسر جهان همچنان به نگه داشتن ذخایر عظیم طلای خود و دارایی های خود را به عنوان “ذخیره ارزی” دسته بندی می کنند. بنابراین ، هم طلا و نقره را می توان در همان طبقه بیت کوین تصور کرد. علاوه بر این ، در طول تاریخ نمک به عنوان واسطه مبادله در دوران باستان خدمت می کرد. اخیراً ، سیگار یا شلوار جین آبی در دهه های اخیر در مناطق خاصی از جهان به عنوان ارز مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می کنید ، طبقه بندی بیت کوین به عنوان کالا هم مشکوک و هم قابل درک است ، در عین حال طبقه بندی بیت کوین سخت است زیرا بسیار جدید است و با سایر دارایی های موجود در شرکت کنندگان در بازار متفاوت است. یک چیز مسلم به نظر می رسد ، رشد علاقه به cryptocurrency طی سالهای اخیر بدان معنی است که این دارایی است که سزاوار توجه ما است.

آینده برای بیت کوین

فناوری طی سالهای اخیر دنیا را به مکانی کوچکتر تبدیل کرده است. بیت کوین فرزند انقلاب فناوری است. به عنوان اولین ارز جهانی (یا کالایی) که می تواند توسط مردم در سراسر جهان به عنوان واسطه مبادله ای بدون دخالت دولت ها مورد استفاده قرار گیرد ، Cryptocurrency همچنان به جذب علاقه و مقاومت ادامه خواهد داد.
در کشورهایی که جریان پول تحت کنترل شدید دولت است ، بیت کوین روشی را برای انتقال ثروت به مناطقی از جهان ارائه می دهد که محدودیت ها کمتر از آن رنج می برند. علاوه بر این ، از آنجا که معاملات بیت کوین ناشناس است ، Cryptocurrency به جذب معاملات متصل به فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه ادامه خواهد داد.
در سال ۲۰۱۶ ، بیشتر معاملات بیت کوین در چین اتفاق افتاد. در حقیقت ، بی ثباتی گسترده در ارزش بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۱۷ که قیمت آن را از ۱۱۲۹ دلار به زیر ۸۰۰ دلار در همان روز گرفت ، احتمالاً به دلیل گمانه زنی های از چین بود. بیت کوین و فرزند عملیاتی آن ، فناوری blockchain ، آینده ای در بازارهای جهانی دارند. با این حال ، این احتمال وجود دارد که دولتها در سرتاسر جهان در برابر یک دارایی جهانی که در خارج از دسترسشان عمل می کند مقاومت کنند و می توانند فعالیت هایی را خلاف قوانین و یا دستور کار سیاسی خود تسهیل کنند.

بدون فرمان مرکزی

بیت کوین متعلق به کسی نیست. مانند ایمیل به آن فکر کنید. هر کسی می تواند از آن استفاده کند ، اما یک شرکت واحد که مسئولیت آن را بر عهده داشته باشد وجود ندارد. معاملات بیت کوین غیر قابل برگشت است. این بدان معنی است که هیچ کس ، از جمله بانک ها ، یا دولت ها نمی توانند شما را از ارسال یا دریافت بیت کوین با هر کس دیگری ، در هر جای دنیا ، منع کنند. با این آزادی تمام مسئولیت ناشی از اشتباهات اتفاق افتاده بر عهده شماست. درست مانند پول نقد جسمی ، اجازه ندهید افراد غریبه بیت کوین های خود را برای شما نگه دارند و آنها را به افراد غیر قابل اعتماد در اینترنت ارسال نکنید.

کیف پول خود را ایمن کنید

انواع مختلف کیف پول بیت کوین وجود دارد ، اما مهمترین تفاوت در رابطه با کسی است که کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای صرف بیت کوین را کنترل می کند. برخی از “کیف پول” های بیت کوین در واقع بیشتر شبیه بانک ها هستند زیرا کلیدهای خصوصی کاربر را به نمایندگی نگه می دارند. اگر تصمیم به استفاده از یکی از این خدمات را دارید ، توجه داشته باشید که نسبت به امنیت بیت کوین های خود کاملاً مورد رحمت آنها هستید. با این حال بیشتر کیف پولها به کاربر اجازه می دهد تا کلیدهای خصوصی خود را بر عهده داشته باشد. این بدان معنی است که هیچ کس در کل دنیا نمی تواند بدون اجازه شما به حساب شما دسترسی پیدا کند. همچنین این بدان معنی است که اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید یا در غیر این صورت دسترسی به کلیدهای خصوصی خود را از دست دهید ، هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند. اگر تصمیم دارید که مالک بسیاری از بیت کوین باشید ، ایده خوبی است که آنها را بین چندین کیف پول مختلف تقسیم کنید. همانطور که گفته می شود ، تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید.

قیمت بیت کوینمانند همه چیز ، قیمت بیت کوین با قوانین عرضه و تقاضا تعیین می شود. از آنجا که عرضه به ۲۱ میلیون بیت کوین محدود است ، زیرا تعداد بیشتری از مردم پس از افزایش تقاضای بیت کوین ، همراه با عرضه ثابت ، قیمت خود را بالا می برند. از آنجا که تعداد افرادی که از بیت کوین در جهان استفاده می کنند ، هنوز هم نسبتاً اندک است ، قیمت بیت کوین از نظر ارز سنتی می تواند به طور روزانه به طور چشمگیری در نوسان باشد ، اما با شروع بیشتر استفاده از آن ، همچنان ادامه خواهد یافت. به عنوان مثال ، در اوایل سال ۲۰۱۱ یک بیت کوین کمتر از یک دلار ارزش داشت ، اما در سال ۲۰۱۵ یک بیت کوین صدها دلار ارزش پیدا کرد.

صرافی های بیت کوین

روش های مختلفی برای خرید بیت کوین وجود دارد ، اما مبادلات قابل اعتماد روش خوبی برای به دست آوردن بیت کوین است. از آنجا که در سیستم سنتی بانکی ناکارآمدی وجود دارد ، در مبادلات بیت کوین قیمت خرید و فروش کمی تفاوت دارند. اگر اختلاف قیمت خرید و فروش بیش از حد عالی باشد ، معامله گران می بایست در جایی مبادلات خود را انجام دهند که این اختلاف قیمت در کمترین میزان باشد. اگر مرکز مبادله ای (صرافی) بطور مداوم قیمت های متفاوتی نسبت به سایرین داشته باشد ، نشانه مشکل است و باید از مبادله در این صرافی جلوگیری کرد. مانند هر چیز دیگر ، تحقیقات خود را انجام داده و مرکز مبادله ای را پیدا کنید که به آن اعتماد کنید. همچنین ایده خوبی نیست که از صرافی به عنوان کیف پول استفاده کنید. بیت کوین خود را به کیف پول شخصی خود منتقل کنید تا در هر زمان کنترل وجوه خود را داشته باشید.

بیت کوین کاملاً ناشناس نیست

از آنجا که کلیه معاملات بیت کوین روی یک دفترچه عمومی معروف به blockchain ذخیره می شود ، ممکن است افراد با گذشت زمان بتوانند هویت شما را به یک معامله پیوند دهند. برخی از شرکت ها ابزارهای مختلفی از قبیل میکسر بیت کوین را برای کمک به دستیابی به حریم شخصی بیشتر ارائه می دهند ، اما استفاده از بیت کوین به صورت ناشناس ، این اختیار را به شما می دهد که قوانین و محدودیت ها را پشت سر بگذارید ، ممکن است بخواهید از قوانین مالیاتی کشور خود در رابطه با بیت کوین پیروی کنید ، اما این اختیار را دارید که مجبور نباشید انتخاب کنید که این ریسک را انجام دهید. برای بهبود حریم خصوصی ، بیشتر کیف پولهای جدید بیت کوین هر بار که شخصی بیت کوین را برای شما ارسال می کند از آدرس جدید بیت کوین استفاده می کنند.

معاملات تأیید نشده

معاملات بیت کوین توسط چند شبکه در عرض چند ثانیه مشاهده می شود و معمولاً در بلوک بعدی در لبه جهانی بیت کوین به نام blockchain ثبت می شود. اگرچه این امکان وجود دارد که یک معامله در بلوک بعدی تأیید نشود ، در اکثر شرایط ممکن است پذیرفتن معامله به محض مشاهده این شبکه خوب است. برخلاف سیستم های پرداخت سنتی ، معاملات بیت کوین سرعت رعد و برق دارند و می توانند در سطح جهانی ارسال شوند. بیت کوین هنوز هم نسبتاً جدید است ، اما با گذشت هر روز فناوری قابل اطمینان تر می شود. بعید است که با گذشت زمان یک اشکال بزرگ در سیستم ظهور کند و مردم با گذشت زمان می توانند به فناوری بیشتری اعتماد کنند. هر ماه مردم صدها میلیون دلار بیت کوین معامله می کنند.

چگونه بیت کوین را دریافت می کنید؟

می توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید می توانید بیت کوین ها را با کارت های نقدی سخت ، اعتباری یا بدهی و نقل و انتقال سیم خریداری کنید. اما ابتدا می خواهید “کیف پول” بیت کوین ایجاد کنید ، جایی که شناسه کیف پول شما از آنجا تهیه می شود. این فقط مکانی برای ذخیره بیت کوین های شماست ، دقیقاً مانند کیف پول کارت های اعتباری و اعتباری خود را نگه می دارد. کیف پول خود را می توانید در سایت بلاکچین افتتاح کنید.

شما می توانید بیت کوین را “استخراج” کنید

استخراج بیت کوین مانند حفاری برای طلا به صورت آنلاین است – از این رو به همین دلیل به آن mine گفته می شود. یک دولت تصمیم می گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول را انجام دهد ، اما بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد ، این همان چیزی است که به هر کسی امکان می دهد تا استخراج را شروع کند. ماینرهای بیت کوین برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می کنند (رایانه شما باید به درستی ۶۴ ترکیب مناسب را پیدا کند) و در ازای حل صحیح آنها تعداد مشخصی از بیت کوین ها را صادر می کند. حل این معما ها آسان نیست و همانطور که در بالا گفتم ، به یک نرم افزار ویژه نیاز دارید. این بسیار دشوار است ، که بسیاری از مردم به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. دستگاههایی در بازار موجود هستند که عمل استخراج را به صورت خودکار انجام می دهند. فکر نکنید که استخراج بیت کوین راهی آسان برای ثروتمند شدن است. این امکان وجود دارد که شما نیاز به هزینه بیشتری در مقایسه با قیمت خرید بیت کوین داشته باشید که در این صورت اسخراج آن به صرفه نیست.

خرید و نگه داشتن بیت کوین

خرید بیت کوین و نگه داشتن آن به امید اینکه ارزش آن افزایش پیدا کند ، رایج ترین شکل “سرمایه گذاری” است. مانند همه سرمایه گذاری ها ، شما هرگز نباید بیش از آنچه مایل هستید و قادر به از دست دادن هستید ، سرمایه گذاری کنید. این امر خصوصاً در مورد بیت کوین صادق است ، زیرا هنوز یک سرمایه گذاری بسیار مخاطره آمیز است. مهمترین نکته ای که هنگام خرید بیت کوین باید در نظر داشته باشید این است که حتماً فقط از صرافی هایی استفاده کنید که شهرت خود را ثابت کرده اند. نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید که تمام Bitcoin های خود را در یک تجارت خریداری نمی کنید. در عوض از روش میانگین هزینه dollar دلار استفاده کنید – مبلغ ثابت را هر ماه ، هفته یا حتی روز در طول سال بخرید. این تضمین می کند که بیشترین قیمت بیت کوین را هنگام افزایش ، خریداری کنید و وقتی قیمت آن پایین بیاید ریسک آن کمتر است.

 

پر سود باشید. تراست مانی

مطالب پیشنهادی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.